3 produkty
Wybierz auto
SKV49SKV031
271,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
271,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRMDRM14804
Strona zabudowy: Pokrywa głowicy cylindra, z lewej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
637,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
637,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRMDRM14805
Strona zabudowy: Pokrywa głowicy cylindra, z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
616,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
616,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kolektor ssący, zwany również dolotowym, to ważny element jednostki napędowej w samochodzie JAGUAR XJ. Jego głównym zadaniem jest doprowadzenie powietrza bądź mieszanki paliwowej do cylindrów silnika. Taki kolektor podłącza się do głowicy silnika – dzięki niemu całość może swobodnie pracować i otrzymywać właściwą ilość powietrza czy paliwa. Jeśli komponent ten działa zgodnie ze swoim zastosowaniem i nie jest uszkodzony, JAGUAR XJ może korzystać z pełnej mocy silnika bez żadnych wahań obrotów.
Na rynku dostępnych jest wiele kolektorów ssących. Z uwagi na różnorodność modeli samochodowych wyróżnia się kolektory dolotowe z różną liczbą rur, lokalizacją gaźnika, z innym systemem wtryskowym paliwa czy też sposobem zasilania silnika. Niektóre z nich są również wyposażone w przewody do odpowietrzania komory, turbosprężarkę czy sprężarkę mechaniczną. Kolektor należy dobrać w zależności od modelu i potrzeb samochodu – sprawdź, czym charakteryzuje się JAGUAR XJ, i znajdź odpowiedni produkt.
Najważniejszym elementem działania kolektora ssącego jest doprowadzenie powietrza i mieszanki paliwowej do cylindrów. Dzięki temu JAGUAR XJ może swobodnie funkcjonować. Jeśli jednak kolektor zostanie uszkodzony, moc silnika ulegnie zauważalnemu osłabieniu. W trakcie jazdy można wtedy zaobserwować nagłe spadki mocy, wahania obrotów czy też wyczuwalne zacięcia. Aby uniknąć tego typu problemów, należy regularnie czyścić elementy kolektora dolotowego w aucie JAGUAR XJ. W ten sposób można mieć pewność, że komponent ten nie zatka się i nie doprowadzi do uszkodzeń jednostki napędowej.