19 produktów
Wybierz auto
Nr art: ORI10578
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATTVD1192A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: INA544012910
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: INA544012920
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: INA544016910
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATTVD1191A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET6400030
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYRKPBM017
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ORI10579
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: COR49444034
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: COR49444032
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: COR49444031
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: INA544016920
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP503267
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP503268
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB173069
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: INA544050120
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: COR49418854
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB175188
Dostawa na piątek, 28 czerwca
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie BMW 2 F46, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie BMW 2 F46 jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu BMW 2 F46 pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.