4 produkty
Wybierz auto
GATTVD1199A
Szerokość [mm]: 75.65
Średnica wewnętrzna [mm]: 40.04
Rozwiń więcej danych
589,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
589,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
MET6400091
Ilość żeber: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze śrubami, z pokrywą
1 361,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 18.06
1 361,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Guma / metal
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
Rozwiń więcej danych
410,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
410,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
COR49467668
Ciężar [kg]: 3.8
Parametr: 6pk
Rozwiń więcej danych
532,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
532,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie BMW X3 G01, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie BMW X3 G01 jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu BMW X3 G01 pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.