15 produktów
Wybierz auto
Nr art: FAIFVD1049
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATTVD1199A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGADP0902
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP503848
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB174699
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GATTVD1181
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0365DPV1196
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: COR49467668
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CTMVD1191
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB171881
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAIFVD1091
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0365DPV1181
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SWA33101056
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIFVD1092
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATTVD1185
Dostawa na piątek, 28 czerwca
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie BMW X4 F26, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie BMW X4 F26 jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu BMW X4 F26 pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.