51 produktów
Wybierz auto
041880001103
Ciężar [kg]: 6.87
Parametr: 4pk+6pk
Rozwiń więcej danych
742,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
742,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Guma / metal
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego, koło pasowe podwójne
Rozwiń więcej danych
411,36
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
411,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 6.87
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
722,71
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
722,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
041821653130
Ciężar [kg]: 6.58
Parametr: 5pk+5pk
Rozwiń więcej danych
619,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
619,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 7.2
Ilość żeber: 4, 6
Rozwiń więcej danych
711,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
711,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 73
Ciężar [kg]: 7
Rozwiń więcej danych
727,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
727,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GATTVD1019
463,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
463,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510300005
Ciężar [kg]: 6.58
Parametr: 5pk+5pk
Rozwiń więcej danych
350,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYRKPPE001
131,63
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
131,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYRKPBM006
217,89
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
217,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYRKPBM027
209,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
209,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATTVD1050A
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dodatkami
743,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
743,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
04702156034
Dla numeru oe: 11238511371
Średnica [mm]: 167
Rozwiń więcej danych
663,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
663,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Guma / metal
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
588,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
588,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Guma / metal
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
Rozwiń więcej danych
176,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
176,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Masa [g]: 3342
Szerokość 1 [mm]: 22.6
Rozwiń więcej danych
378,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
378,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADP3130
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wysprzęglony
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 155
672,78
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
672,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 6.93
Wysokość 1 [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
654,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
654,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wysokość 1 [mm]: 87
Średnica 1 [mm]: 10
Rozwiń więcej danych
448,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
448,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość żeber: 4, 5
Średnica wewnętrzna [mm]: 32
Rozwiń więcej danych
245,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie BMW X5 E53, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie BMW X5 E53 jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu BMW X5 E53 pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.