Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
4 produkty
Wybierz auto
Ilość żeber: 5
Średnica wewnętrzna [mm]: 36
Rozwiń więcej danych
375,72
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
375,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
SWA33100584
Szerokość [mm]: 56
Ciężar [kg]: 3.665
Rozwiń więcej danych
949,11
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
949,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
041880004704
Parametr: 6pk
Ilość żeber: 5
Rozwiń więcej danych
1 189,89
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 189,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Guma / metal
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
Rozwiń więcej danych
360,27
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
360,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie BMW Z4 E89, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie BMW Z4 E89 jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu BMW Z4 E89 pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.