6 produktów
Wybierz auto
HAR348217
Szerokość [mm]: 25
Ciężar [kg]: 1.23
Rozwiń więcej danych
97,28
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
97,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 1.5
Wysokość 2 [mm]: 38
Rozwiń więcej danych
108,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
108,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0365DPV1029
Ciężar [kg]: 1.48
Wysokość 1 [mm]: 38
Rozwiń więcej danych
85,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
85,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość żeber: 6
82,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
82,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATTVD1055
152,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
152,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
COR49418853
292,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
292,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie CITROËN C3 III, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie CITROËN C3 III jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu CITROËN C3 III pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.