5 produktów
Wybierz auto
BLUADBP610031
Szerokość [mm]: 36
Ciężar [kg]: 1.476
Rozwiń więcej danych
315,37
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
315,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
GATTVD1194
Szerokość [mm]: 37
Średnica wewnętrzna [mm]: 30
Rozwiń więcej danych
354,06
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
354,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MET6400070
Wysokość [mm]: 36.7
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
249,99
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
249,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADBP610032
Szerokość [mm]: 36
Ciężar [kg]: 1.306
Rozwiń więcej danych
230,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
230,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 98 013 501 80 s1
Szerokość [mm]: 36.4
Rozwiń więcej danych
232,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
232,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie CITROËN JUMPY Jumpy III, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie CITROËN JUMPY Jumpy III jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu CITROËN JUMPY Jumpy III pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.