7 produktów
Wybierz auto
Ilość żeber: 5
Średnica wewnętrzna [mm]: 28
Rozwiń więcej danych
148,57
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
148,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Materiał: Odlew staliwny
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
Rozwiń więcej danych
108,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
108,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FESMZDSMPV
Ciężar [kg]: 2.261
Ilość: 1
215,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
215,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość żeber: 5
Średnica zewnętrzna [mm]: 130
148,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
148,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYRKPFR008
Parametr: 6pk
Ilość żeber: 5
Rozwiń więcej danych
119,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
119,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041880001290
Parametr: 6pk
Ilość żeber: 5
Rozwiń więcej danych
243,64
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
243,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 36
Ciężar [kg]: 1.45
Rozwiń więcej danych
199,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
199,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie FORD MONDEO II, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie FORD MONDEO II jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu FORD MONDEO II pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.