9 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYRKPPE005
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GATTVD1086A
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FEB33815
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0404DPF35813
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GATTVD1078
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GATTVD1079
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0404DPF35824
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0404DPF35813K1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0365DPV1031
Dostawa na środę, 3 lipca
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie IVECO DAILY V, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie IVECO DAILY V jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu IVECO DAILY V pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.