5 produktów
Wybierz auto
Ilość żeber: 4
Średnica wewnętrzna [mm]: 28
Rozwiń więcej danych
187,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
187,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0365DPV1144
Ciężar [kg]: 1.63
Wysokość 1 [mm]: 27.67
Rozwiń więcej danych
319,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wysokość 1 [mm]: 27.7
Wysokość 2 [mm]: 38.2
Rozwiń więcej danych
120,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
120,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04702156023
Dla numeru oe: 6400300503
Średnica [mm]: 160
Rozwiń więcej danych
173,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
173,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOS1987945640
500,01
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
500,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA B W245, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA B W245 jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu MERCEDES-BENZ KLASA B W245 pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.