6 produktów
Wybierz auto
041880000937
Ciężar [kg]: 3.3
Parametr: 6pk
Rozwiń więcej danych
728,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
728,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADP0363
286,89
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
286,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
SWA10933653
Grubość [mm]: 75
Szerokość [mm]: 55
Rozwiń więcej danych
612,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
612,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 75
Szerokość [mm]: 55
Rozwiń więcej danych
437,70
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
437,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
041880000820
Ciężar [kg]: 2.7
Parametr: 8pk
Rozwiń więcej danych
502,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
502,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Szerokość [mm]: 75
Ciężar [kg]: 2.708
Rozwiń więcej danych
443,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
443,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL X164, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA GL X164 jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu MERCEDES-BENZ KLASA GL X164 pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.