Powiadom mnie o dostępności

Koła pasowe wału korbowego do MINI COUPÉ/ROADSTER

18 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Szerokość [mm]: 62, Ciężar [kg]: 2.853, Parametr: 5 PK, Ilość żeber: 4, średnica zewnętrzna...
448,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 27, Ciężar [kg]: 1.067, Ilość żeber: 6, średnica wewnętrzna [mm]: 36, śred...
151,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość żeber: 5, Masa [g]: 1092, średnica zewnętrzna 1 [mm]: 138.2
146,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość żeber: 4, średnica wewnętrzna [mm]: 39.75, Masa [g]: 3135, Szerokość 1 [mm]: 62, Artyku...
458,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
205,86 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: Guma / metal, Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego, Drgania: z tłumikiem drga...
110,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 62, Materiał: metal, średnica wewnętrzna [mm]: 40, średnica zewnętrzna [mm]: ...
634,39 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 138, Szerokość [mm]: 27, Ilość żeber: 6, Drgania: z tłumikiem drgań skrętnyc...
115,86 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: V763855180, średnica [mm]: 138, Ilość żeber: 6
121,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
406,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 63, Ilość żeber: 5, średnica zewnętrzna [mm]: 170
632,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość żeber: 6, Drgania: z tłumikiem drgań skrętnych
112,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 27, Ciężar [kg]: 1.04, Materiał: blacha stalowa, Ilość żeber: 6, średnica w...
180,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 62.4, Parametr: 5PK, Ilość żeber: 4, średnica wewnętrzna [mm]: 40, średnica z...
724,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 1.1, Wysokość 1 [mm]: 21, Wysokość 2 [mm]: 28, śr. koła pasowego [mm]: 138
252,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 27, Ciężar [kg]: 1.04, Materiał: blacha stalowa, Ilość żeber: 6, średnica w...
133,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 166.4, Szerokość [mm]: 62.4, Drgania: z tłumikiem drgań skrętnych, Liczba rowk�...
525,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 2.86, Parametr: 5PK, Ilość żeber: 4, Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z funkcj�...
535,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MINI

Koło pasowe wału korbowego i jego rola w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER

We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.

MINI COUPÉ/ROADSTER – objawy awarii koła pasowego wału korbowego

Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.

Wymiana koła pasowego wału korbowego w pojazdach MINI COUPÉ/ROADSTER – kiedy jest potrzebna?

Diagnostyka samochodu MINI COUPÉ/ROADSTER pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.