7 produktów
Wybierz auto
JAV122517
Wysokość [mm]: 30
Średnica wewnętrzna [mm]: 15
Rozwiń więcej danych
235,37
zł/szt.
Kraków: śr. 19.02
U ciebie: śr. 19.02
235,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADC46115
Ciężar [kg]: 3.55
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Dla wału korbowego
Rozwiń więcej danych
506,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
506,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN60R5012JPN
257,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
257,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość żeber: 1
Średnica wewnętrzna [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
201,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
201,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV122511
Wysokość [mm]: 49
Średnica wewnętrzna [mm]: 36
Rozwiń więcej danych
206,15
zł/szt.
Kraków: śr. 19.02
U ciebie: śr. 19.02
206,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041880001832
Parametr: 1pk+1pk
Ilość żeber: 2
Rozwiń więcej danych
267,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
267,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH12205511
Wysokość [mm]: 49
Średnica wewnętrzna [mm]: 36
Rozwiń więcej danych
169,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
169,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie MITSUBISHI PAJERO III, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie MITSUBISHI PAJERO III jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu MITSUBISHI PAJERO III pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.