Powiadom mnie o dostępności

Koła pasowe wału korbowego do PEUGEOT 205 II

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

252,76

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

252,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość żeber: 4

Masa [g]: 565

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

106,34

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

106,34

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ilość żeber: 1

Masa [g]: 520

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

94,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

94,25

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Urządzenia napędzane: Agregat napędzany: alternator

Średnica [mm]: 142

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

130,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

130,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Szerokość [mm]: 19.5

Ciężar [kg]: 0.46

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

107,89

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

107,89

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT 205 II

Koło pasowe wału korbowego i jego rola w samochodzie PEUGEOT 205 II

We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie PEUGEOT 205 II, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.

PEUGEOT 205 II – objawy awarii koła pasowego wału korbowego

Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie PEUGEOT 205 II jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.

Wymiana koła pasowego wału korbowego w pojazdach PEUGEOT 205 II – kiedy jest potrzebna?

Diagnostyka samochodu PEUGEOT 205 II pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.