7 produktów
Wybierz auto
BOS1987945629
277,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Urządzenia napędzane: Agregat napędzany: alternator, agregat napędzany: kompresor klimatyzacji
Średnica [mm]: 130.5, 155
Rozwiń więcej danych
205,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Urządzenia napędzane: Agregat napędzany: alternator
Średnica [mm]: 157
Rozwiń więcej danych
265,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
265,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Szerokość [mm]: 42.5
Ciężar [kg]: 1.25
Rozwiń więcej danych
163,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
163,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość żeber: 3, 4
Średnica wewnętrzna [mm]: 20
Rozwiń więcej danych
157,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
157,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DPF35525K1
Ilość żeber: 4
Masa [g]: 1438
Rozwiń więcej danych
167,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
167,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041880004386
Ciężar [kg]: 1.26
Parametr: 3pk+4pk
Rozwiń więcej danych
188,47
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
188,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie RENAULT TWINGO I, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie RENAULT TWINGO I jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu RENAULT TWINGO I pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.