46 produktów
Wybierz auto
Nr art: GATTVD1001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040126874
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TRU0711035
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP110801
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FESADDSQ5
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MCA04480
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: INA544013810
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAIFVD1080
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04702156021
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479110722
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: CONVD1107
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BOS1987945618
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: KAMRW002
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG1118302500
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SAS9001800
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GATTVD1040
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ORI10383
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510300073
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510300140
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX300141
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie SEAT ALTEA XL, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie SEAT ALTEA XL jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu SEAT ALTEA XL pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.