91 produktów
Wybierz auto
185,93
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
185,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
150,56
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
150,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 138.4
Ilość żeber: 6
112,39
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
112,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 30
Ciężar [kg]: 1.78
Rozwiń więcej danych
166,47
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
166,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Szerokość [mm]: 34.5
Rozwiń więcej danych
148,18
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
148,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Szerokość [mm]: 34.5
Rozwiń więcej danych
155,47
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
155,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość żeber: 6
Masa [g]: 1440
Rozwiń więcej danych
185,31
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
185,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość żeber: 4
Średnica wewnętrzna [mm]: 30.2
Rozwiń więcej danych
125,13
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
125,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
31,21
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
31,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
33,53
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
33,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 39.3
Średnica zewnętrzna [mm]: 155.5
Rozwiń więcej danych
107,37
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
107,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Materiał: Guma / metal
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
Rozwiń więcej danych
162,36
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
162,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Szerokość [mm]: 34.5
Rozwiń więcej danych
108,01
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
108,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 1.79
Wysokość 1 [mm]: 23
Rozwiń więcej danych
239,28
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
239,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
379,82
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
379,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 0.454
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
74,15
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
74,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 1.37
Parametr: 6pk
Rozwiń więcej danych
136,16
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
136,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica zewnętrzna [mm]: 135
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z instrukcją montażu
98,09
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
98,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 1.7
Parametr: 6pk
Rozwiń więcej danych
220,75
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
220,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Materiał: Guma / metal
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
Rozwiń więcej danych
140,29
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
140,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie VW POLO, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie VW POLO jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu VW POLO pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.