9 produktów
Wybierz auto
Materiał: Guma / metal
Średnica zewnętrzna [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
166,13
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
166,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0365DPV1102
Ciężar [kg]: 1.88
Wysokość 1 [mm]: 20
Rozwiń więcej danych
244,67
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
244,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 06h 105 243 k
Szerokość [mm]: 30
Rozwiń więcej danych
140,12
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
140,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479110722
Materiał: Guma / metal
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
Rozwiń więcej danych
118,15
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
118,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOS1987945618
Średnica [mm]: 140
313,20
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
313,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
GATTVD1147A
241,87
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
241,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 1.786
Parametr: 6 pk
Rozwiń więcej danych
242,43
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
242,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 30
Ciężar [kg]: 1.78
Rozwiń więcej danych
151,94
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
151,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYRKPVW001
102,72
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
102,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie VW POLO VI, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie VW POLO VI jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu VW POLO VI pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.