Powiadom mnie o dostępności

Napinacze paska rozrządu do HONDA LEGEND

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

średnica [mm]: 55, Wysokość [mm]: 32, Wysokość zabudowy: 37
78,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: JAV45426

JAPKO 45426

średnica [mm]: 55, Wysokość [mm]: 34, Wysokość zabudowy: 37
82,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: JAV45425

JAPKO 45425

średnica [mm]: 50, Wysokość [mm]: 29
82,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do HONDA

HONDA LEGEND – napinacz paska rozrządu

Prawidłowe napięcie paska rozrządu jest kluczowe dla poprawnej pracy silnika w samochodzie HONDA LEGEND. Pasek przenosi napęd z wału korbowego na wałki rozrządu. O jego prawidłowe napięcie dba napinacz paska rozrządu, którego usterki mogą spowodować duże szkody w silniku. Nadmierny luz na napinaczu może doprowadzić do tzw. przeskoczenia paska rozrządu, które zaburzy synchronizację układu, doprowadzając do uderzenia tłoka w zawory. Taka sytuacja wiąże się z koniecznością przeprowadzenia remontu silnika.

Jak sprawdzić stan napinacza paska rozrządu w samochodzie HONDA LEGEND?

Prawidłowo pracujący napinacz paska rozrządu w samochodzie HONDA LEGEND nie powinien być zbyt luźny, ale też nie powinien generować zbyt mocnego napięcia paska. Sprawdzając stan napinacza warto zacząć od weryfikacji poprawności jego ustawienia. W dalszej kolejności należy sprawdzić stopień dokręcenia. Ślady nadmiernego zużycia napinacza jak i zły stan paska rozrządu sugerują konieczność wymiany obu tych elementów.

HONDA LEGEND – jak prawidłowo zamontować napinacz paska rozrządu?

Napinacz paska rozrządu stosowany w samochodzie HONDA LEGEND posiada wskaźniki, które należy dopasować ze wskaźnikami obecnymi na powierzchni bloku silnika. Są to specjalne nacięcia lub strzałki. Przed założeniem paska napinacz powinien być przykręcony lekko. Dopiero po tej procedurze należy przykręcić go przewidzianym przez producenta pojazdu momentem, do czego najlepiej zastosować klucz dynamometryczny.