7 produktów
Wybierz auto
KAVDTD9002
Wysokość [mm]: 66.9
134,37
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
134,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4502246
Średnica [mm]: 62
Wysokość [mm]: 28.5
38,52
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
38,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 62
Wysokość [mm]: 28.5
43,29
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
43,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.184
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
127,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
127,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510540829
Sterowanie rolką napinacza: Hydrauliczny
92,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
92,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATT43121
172,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
172,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADT37659
Ciężar [kg]: 0.22
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
136,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
136,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Prawidłowe napięcie paska rozrządu jest kluczowe dla poprawnej pracy silnika w samochodzie TOYOTA RAV 4 II. Pasek przenosi napęd z wału korbowego na wałki rozrządu. O jego prawidłowe napięcie dba napinacz paska rozrządu, którego usterki mogą spowodować duże szkody w silniku. Nadmierny luz na napinaczu może doprowadzić do tzw. przeskoczenia paska rozrządu, które zaburzy synchronizację układu, doprowadzając do uderzenia tłoka w zawory. Taka sytuacja wiąże się z koniecznością przeprowadzenia remontu silnika.
Prawidłowo pracujący napinacz paska rozrządu w samochodzie TOYOTA RAV 4 II nie powinien być zbyt luźny, ale też nie powinien generować zbyt mocnego napięcia paska. Sprawdzając stan napinacza warto zacząć od weryfikacji poprawności jego ustawienia. W dalszej kolejności należy sprawdzić stopień dokręcenia. Ślady nadmiernego zużycia napinacza jak i zły stan paska rozrządu sugerują konieczność wymiany obu tych elementów.
Napinacz paska rozrządu stosowany w samochodzie TOYOTA RAV 4 II posiada wskaźniki, które należy dopasować ze wskaźnikami obecnymi na powierzchni bloku silnika. Są to specjalne nacięcia lub strzałki. Przed założeniem paska napinacz powinien być przykręcony lekko. Dopiero po tej procedurze należy przykręcić go przewidzianym przez producenta pojazdu momentem, do czego najlepiej zastosować klucz dynamometryczny.