9 produktów
Wybierz auto
0445533003510
167,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
167,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.3
Zdjęcie producenta: 1
172,14
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
172,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.3
Rozwiń więcej danych
219,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
219,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.335
Zdjęcie producenta: 1
204,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
204,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445533003910
205,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
205,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
93,68
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
93,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATT43031
214,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
214,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510540435
Ciężar [kg]: 0.45
Wysokość 1 [mm]: 100
Rozwiń więcej danych
108,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
108,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATT43063
202,41
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
202,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Prawidłowe napięcie paska rozrządu jest kluczowe dla poprawnej pracy silnika w samochodzie VW LUPO. Pasek przenosi napęd z wału korbowego na wałki rozrządu. O jego prawidłowe napięcie dba napinacz paska rozrządu, którego usterki mogą spowodować duże szkody w silniku. Nadmierny luz na napinaczu może doprowadzić do tzw. przeskoczenia paska rozrządu, które zaburzy synchronizację układu, doprowadzając do uderzenia tłoka w zawory. Taka sytuacja wiąże się z koniecznością przeprowadzenia remontu silnika.
Prawidłowo pracujący napinacz paska rozrządu w samochodzie VW LUPO nie powinien być zbyt luźny, ale też nie powinien generować zbyt mocnego napięcia paska. Sprawdzając stan napinacza warto zacząć od weryfikacji poprawności jego ustawienia. W dalszej kolejności należy sprawdzić stopień dokręcenia. Ślady nadmiernego zużycia napinacza jak i zły stan paska rozrządu sugerują konieczność wymiany obu tych elementów.
Napinacz paska rozrządu stosowany w samochodzie VW LUPO posiada wskaźniki, które należy dopasować ze wskaźnikami obecnymi na powierzchni bloku silnika. Są to specjalne nacięcia lub strzałki. Przed założeniem paska napinacz powinien być przykręcony lekko. Dopiero po tej procedurze należy przykręcić go przewidzianym przez producenta pojazdu momentem, do czego najlepiej zastosować klucz dynamometryczny.