36 produktów
Wybierz auto
ELR964170
Dla numeru oe: 06e 103 547, 06e 103 547 a, 06e 103 547 e, 06e 103 547 f, 06e 103 547 g, 06e 103 547 h, 06e 103 547 p, 06e 103 547 r, 06e 103 547 s, 958 101 247 00, 958 101 247 01, 958 101 247 02, 958 101 247 03, 958 101 247 04
Materiał: Acm (poliakryl-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
33,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
33,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
345,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
345,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV31SKV017
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Ciężar [kg]: 0.21
Rozwiń więcej danych
126,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
126,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP119280
Strona zabudowy: Góra
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
Rozwiń więcej danych
143,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
143,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385136
Strona zabudowy: Głowica cylindra
269,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 14.08
269,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV104601
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Długość [mm]: 250
Rozwiń więcej danych
217,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
217,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP118738
Strona zabudowy: Blok silnika, góra
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
246,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
246,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2385028
295,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 14.08
295,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV31SKV150
130,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 14.08
130,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA003028012
Strona zabudowy: Blok silnika
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
242,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 14.08
242,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ORI223823
202,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
202,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
145,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
145,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV105456
123,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 14.08
123,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX181285
Strona zabudowy: Góra
Tryb pracy: Sterowany ciśnieniowo
Rozwiń więcej danych
93,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
93,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
162,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
162,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OSS53378
84,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 14.08
84,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA053028108
Dla numeru oe: 059103495g
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
101,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 14.08
101,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV080
Ciężar [kg]: 0.34
165,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
165,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103031
Strona zabudowy: Po stronie silnika
Długość [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
201,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
201,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV31SKV139
118,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 14.08
118,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem odmy olejowej w samochodzie AUDI Q7 I (4L) jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju
Przewód odmy olejowej w samochodzie AUDI Q7 I (4L) zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.
Zapchany przewód odmy w samochodzie AUDI Q7 I (4L) może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie AUDI Q7 I (4L) należy wymienić ten element na nowy.
Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie AUDI Q7 I (4L) i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.
Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu AUDI Q7 I (4L) może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.
W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu AUDI Q7 I (4L) zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.
Odma olejowa w samochodzie AUDI Q7 I (4L) odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.
Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie AUDI Q7 I (4L) dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.
Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie AUDI Q7 I (4L), należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.