Powiadom mnie o dostępności

Przewody, zawory, uszczelki odmy do SKODA FABIA II

61 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: 0479116852

Zawór odmy TOPRAN 116 852

Strona zabudowy: głowica cylindra, Tryb pracy: pneumatyczny, Kształt: ustawiony pod kątem, Materi...
54,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: głowica cylindra, góra, Ciężar [kg]: 0.04, Materiał: tworzywo sztuczne, Zdjęc...
59,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.4, Zdjęcie producenta: 1
142,86 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: JPG1116005600

Zawór odmy JP GROUP 1116005600

71,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.04, Wymagana ilość: 1, Materiał: tworzywo sztuczne
27,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Numer seryjny: EPCV-AU-006
84,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Tryb pracy: pneumatyczny, Materiał: GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione w�...
76,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: głowica cylindra, Tryb pracy: pneumatyczny, Kształt: ustawiony pod kątem, Materi...
24,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
103,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: tworzywo sztuczne
20,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: ELR045390

ELRING 045.390

Strona zabudowy: po stronie silnika, Ilość pierścieni uszczelniających: 2
19,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.011, Kolor: czarny, Materiał: tworzywo sztuczne, uwzględnić informację serwisow...
44,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Tryb pracy: pneumatyczny, Materiał: GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione w�...
65,76 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: ERR559102A

ERA 559102A

Ilość połączeń: 2
109,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: SWA30949184

Zawór odmy SWAG 30 94 9184

Ciężar [kg]: 0.4, Zdjęcie producenta: 1
151,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: od pokrywy głowicy silnika do kolektora ssącego, Materiał: tworzywo sztuczne
55,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: tworzywo sztuczne, Rodzaj zaworu: Zawór odpowietrzający, Artykuł uzupełniający / inf...
116,28 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
115,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: czarny, Materiał: tworzywo sztuczne
44,65 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami, Materiał obudowy: GFK (tw...
75,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA

Przewód odmy olejowej w samochodzie SKODA FABIA II – jaką pełni funkcję?

Zadaniem odmy olejowej w samochodzie SKODA FABIA II jest odpowietrzenie komory korbowej, czyli odprowadzenie z niej nadmiaru powietrza i innych gazów, powstających w momencie formowania się mieszanki paliwowo-powietrznej. Brak odpowietrzenia skutkuje występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w komorze korbowej, czego efektem może być uszkodzenie uszczelek i wyciek oleju

SKODA FABIA II – przyczyny i objawy zapchania przewodu odmy

Przewód odmy olejowej w samochodzie SKODA FABIA II zwykle zapycha się z powodu braku regularności w konserwacji samochodu. Chodzi zarówno o kontrolę stanu odmy, jak i o wymianę oleju silnikowego według zalecanych interwałów. Zanieczyszczenia gromadzące się w przewodzie odmy są zwykle konsekwencją silnego zabrudzenia oleju silnikowego lub jego niewłaściwej gęstości. By zapobiec zabrudzeniu odmy, warto zatem stosować olej silnikowy wysokiej jakości.

Zapchany przewód odmy w samochodzie SKODA FABIA II może objawiać się wyciekami oleju silnikowego, nagłym wzrostem zużycia oleju, jak i nierówną pracą silnika. Charakterystycznym objawem jest także nietypowy dźwięk podczas wyciągania bagnetu do pomiaru oleju. Charakterystyczne syczenie może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu gazów w komorze silnika. W przypadku zdiagnozowania niesprawności przewodu odmy olejowej w samochodzie SKODA FABIA II należy wymienić ten element na nowy.

Zawór odmy w samochodzie SKODA FABIA II

Silnik spalinowy powinien być szczelny w znaczeniu wolny od wycieków olejowych. Nawet jednak sprawny silnik przepuszcza podczas pracy gazy – przez uszczelnienia zaworowe oraz pierścienie. By nie trafiały one do skrzyni korbowej, zaburzając panujący tam poziom ciśnienia, muszą zostać przetransportowane. W samochodzie SKODA FABIA II i większości współczesnych aut spalinowych, odpowiedzialny za to jest zawór odmy, który kieruje gazy do układu dolotowego.

SKODA FABIA II – objawy usterek i przyczyny zapchania zaworu odmy

Niepoprawna praca zaworu odmy skutkuje niewłaściwą regulacją ciśnienia spalin. Szczególnie groźny dla stanu technicznego silnika jest nadmierny wzrost ciśnienia. W przypadku samochodu SKODA FABIA II może on skutkować uszkodzeniem uszczelek, generującym wyciek oleju silnikowego. Niestety objawy usterki zaworu odmy nie są charakterystyczne i zwykle można je przypisać także innym podzespołom. Są to m.in. nadmierny ubytek oleju silnikowego, nierówna praca silnika (głównie na wolnych obrotach) w skrajnych wypadkach sygnalizowana zapaleniem się kontrolki „check engine” na desce rozdzielczej pojazdu czy też nadmierna emisja spalin z układu wydechowego.

W zdecydowanej większości przypadków zawór odmy nie pracuje prawidłowo, gdyż jest zapchany mazią, pochodzącą z nieskutecznie odfiltrowanych przez specjalny separator gazów. Rozwiązaniem może okazać się wyczyszczenie zaworu, jednak ze względu na jego niewysoką cenę, w przypadku samochodu SKODA FABIA II zaleca się wymianę zaworu odmy na nowy.

Uszczelka odmy w samochodzie SKODA FABIA II

Odma olejowa w samochodzie SKODA FABIA II odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Aby poprawnie spełniać swoją funkcję, odma musi zapewniać właściwą cyrkulację gazów. W przeciwnym razie może dojść do niekontrolowanego wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, generowanego przez gazy. Sprawność systemu zapewnia odpowiednio dopasowana i szczelna uszczelka odmy.

SKODA FABIA II – kiedy wymienić uszczelkę odmy?

Do samoczynnego zużycia się uszczelki odmy w samochodzie SKODA FABIA II dochodzi sporadycznie. Zwykle jej niesprawność związana jest z niepoprawną pracą całego systemu, która jest z kolei powiązana z zapchaniem się odmy przez gromadzące się przez lata smoliste substancje, pochodzące z oleju. Zapchanie przewodu odpowiedzialnego za odpowietrzenie skrzyni korbowej powoduje wzrost ciśnienia, które jest w stanie uszkodzić uszczelkę odmy.

Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie odmy olejowej w samochodzie SKODA FABIA II, należy nie tylko regularnie wymieniać olej silnikowy, ale także dokonywać okresowych oględzin całego systemu. Kiedy konieczne okaże się czyszczenie odmy, przed jej ponownym złożeniem zalecana jest wymiana uszczelki odmy na nową. Jest to element, którego koszt jest niezwykle niewielki w stosunku do istotności pełnionej przezeń funkcji.