3 produkty
Wybierz auto
GET0843420000
Średnica cylindra [mm]: 77.2
Numer komponentu: 1.75mm 005iw crp kv1, 1.7mm 001if pvdnt st, 3.0mm 231 nt st
Rozwiń więcej danych
129,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
129,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FREFR10249400
Średnica cylindra [mm]: 77.2
Numer komponentu: 1. 1,75 2. 1,75 3.3, 1.cr2.crp3.cr
68,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
68,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0476681RS001050N0
Średnica cylindra [mm]: 77.2
Numer komponentu: 1. r1,75 if pvd, 2.r1,75 iw cr p, 3. dsf 3 n
141,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
141,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Pierścienie tłokowe w aucie KIA STONIC znajdują się w obrębie spalinowego silnika tłokowego i odpowiadają za zapewnienie dostatecznej szczelności pomiędzy skrzynią korbową a komorą spalania. Oprócz tego pełnią jeszcze jedną funkcję – odprowadzają olej gromadzący się na ścianach cylindrów. W efekcie kontrolują zużycie oleju przez jednostkę napędową, pozwalając zapewnić poprawną pracę całego układu oraz bezproblemową jazdę.
Pierścienie tłokowe w samochodzie KIA STONIC wyposażone są w specjalną szczelinę, której zadaniem jest zapewnienie łatwego montażu na cylindrze. Jest to niezwykle ważne, ponieważ aby pierścień tłokowy dobrze spełniał swoją funkcję, musi idealnie przylegać do powierzchni roboczej. Im mniejszy luz, w którym gromadzi się cienka warstwa oleju, tym lepiej. W poprawnej pracy pierścieni tłokowych w aucie KIA STONIC liczy się również siła, z jaką tłok naciska na ścianki cylindra. Same pierścienie wytwarzane są z żeliwa, które bardzo dobrze zachowuje się w obecności innych materiałów oraz świetnie nadaje się do pokrycia powłokami zwiększającymi trwałość.
Obecnie wyróżnia się trzy typy pierścieni tłokowych, które różnią się od siebie zastosowaniem. Pierwszym typem są pierścienie tłokowe zgarniające, które odpowiadają za zbieranie oleju z tulei cylindra. Kolejny rodzaj to pierścienie tłokowe uszczelniające, chroniące przed przedostawaniem się spalin do tłoków i skrzyni korbowej. Ostatni rodzaj to pierścienie tłokowe kompresyjno-zgarniające – ich zadaniem jest wspomaganie pierścienia uszczelniającego oraz, podobnie jak w przypadku innych typów, usuwanie nadmiaru oleju.