32 produktów
Wybierz auto
Nr art: MAX280481
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ELR728170
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX280751
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYBPZCT005
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ELR728180
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYBPZCT004
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX280872
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV48SKV009
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX280893
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX280894
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYBPZPE001
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAIV220787
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: SKV48SKV072
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VAIV420902
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAIV420944
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MCA35609
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MCA35546
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV48SKV071
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYBPZCT009
Dostawa na środę, 3 lipca
W samochodzie CITROËN C4 PICASSO pokrywa zaworów wraz z uszczelką pokrywy zaworów mają za zadanie chronić kluczowe elementy silnika, takie jak wałki rozrządu czy osprzęt sterujący zaworami. Kluczowe jest tu całkowite uszczelnienie, ponieważ elementy te smarowane są olejem, który podczas pracy silnika mógłby być wypychany na zewnątrz. W pojazdach CITROËN C4 PICASSO trwałość pokrywy zaworów i uszczelki znajdującej się pomiędzy nią a głowicą silnika szacuje się na wiele tysięcy kilometrów. Czas i duży przebieg są jednak głównymi przyczynami usterki tych elementów.
Choć usterka ta należy do najbardziej niepożądanych przez kierowców, objawy uszkodzenia uszczelki pokrywy zaworów czy samej pokrywy w samochodzie CITROËN C4 PICASSO są dość czytelne. Chodzi o wycieki oleju, które na początku można zauważyć na bloku silnika, a z czasem także na innych jego elementach lub na podłożu pod pojazdem. Zwiększa się także pobór oleju silnikowego przez pojazd.
Już pierwsze symptomy nieszczelności silnika powinny skłonić nas do przeprowadzenia naprawy polegającej na wymianie uszczelki pokrywy zaworów. Poprawna wymiana wymaga dokładnego wyczyszczenia powierzchni głowicy i pokrywy zaworów. Nie może pozostać tam żaden skrawek poprzedniej uszczelki, który mógłby dostać się do silnika i spowodować problemy. Dobrym rozwiązaniem, ze względu na niewysoki koszt operacji, jest zatem wymiana także pokrywy zaworów na nową. Zyskujemy wtedy pewność, że będzie ona czysta i całkowicie szczelna w momencie montażu.