25 produktów
Wybierz auto
Nr art: FEB107731
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479722974
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0338728048070
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX420061
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP304796
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX420037
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIOPCK44
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAIOP345
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV157FO01
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGALP2303
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYBPOFR001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB178847
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040140461
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP625101
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040140460
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA10200015
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA10200030
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Rola pompy oleju w każdym samochodzie z silnikiem spalinowym jest niezwykle istotna. Podzespół ten jest odpowiedzialny za prawidłowe smarowanie silnika podczas jego pracy. W samochodzie FORD S-MAX pompa oleju zasysa olej z miski olejowej i za sprawą wygenerowanego ciśnienia rozprowadza go po całej jednostce. Tzw. film olejowy jest niezbędny do prawidłowej pracy silnika oraz jego długiej żywotności.
Pompa oleju jest odpowiedzialna za zapewnienie stałego przepływu oleju i prawidłowe ciśnienie w silniku. Kiedy przestaje spełniać swoją funkcję, konsekwencje mogą być poważne – w skrajnych wypadkach może dojść nawet do zatarcia się silnika. Na szczęście we współczesnych samochodach takich jak FORD S-MAX o nagłym spadku ciśnienia oleju poinformuje nas czerwona kontrolka na desce rozdzielczej. Kontrolka ostrzegawcza ciśnienia oleju może zaświecić się z różnych przyczyn – nie zawsze winna jest wada pompy oleju. Popularną usterką jest np. uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju, które generuje takie same objawy.
Komunikatu o niewłaściwym ciśnieniu oleju nigdy nie należy ignorować. Najlepiej przerwać jazdę i poddać pojazd szczegółowej diagnostyce w warsztacie naprawczym. Jeżeli po pojawieniu się ostrzeżenia od warsztatu naprawczego dzieli nas duży dystans, powinniśmy rozważyć holowanie pojazdu. Kiedy sprawdzenie pompy oleju w samochodzie FORD S-MAX wykaże jej rozszczelnienie lub zatarcie, konieczna będzie wymiana pompy na nowy element. Na rynku podejmowane są próby regeneracji pomp olejowych, jednak aby zabezpieczyć się przed kolejną możliwą awarią, najlepiej wybrać produkt fabrycznie nowy.