6 produktów
Wybierz auto
BGALP7310
234,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
234,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510420034
232,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
232,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA10200007
203,28
zł/szt.
Kraków: pt. 21.02
U ciebie: pt. 21.02
203,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN25M9035JPN
Ilość zębów: 20
228,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
228,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAIOP336
393,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
393,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV21SKV100
79,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
79,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rola pompy oleju w każdym samochodzie z silnikiem spalinowym jest niezwykle istotna. Podzespół ten jest odpowiedzialny za prawidłowe smarowanie silnika podczas jego pracy. W samochodzie NISSAN X-TRAIL III pompa oleju zasysa olej z miski olejowej i za sprawą wygenerowanego ciśnienia rozprowadza go po całej jednostce. Tzw. film olejowy jest niezbędny do prawidłowej pracy silnika oraz jego długiej żywotności.
Pompa oleju jest odpowiedzialna za zapewnienie stałego przepływu oleju i prawidłowe ciśnienie w silniku. Kiedy przestaje spełniać swoją funkcję, konsekwencje mogą być poważne – w skrajnych wypadkach może dojść nawet do zatarcia się silnika. Na szczęście we współczesnych samochodach takich jak NISSAN X-TRAIL III o nagłym spadku ciśnienia oleju poinformuje nas czerwona kontrolka na desce rozdzielczej. Kontrolka ostrzegawcza ciśnienia oleju może zaświecić się z różnych przyczyn – nie zawsze winna jest wada pompy oleju. Popularną usterką jest np. uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju, które generuje takie same objawy.
Komunikatu o niewłaściwym ciśnieniu oleju nigdy nie należy ignorować. Najlepiej przerwać jazdę i poddać pojazd szczegółowej diagnostyce w warsztacie naprawczym. Jeżeli po pojawieniu się ostrzeżenia od warsztatu naprawczego dzieli nas duży dystans, powinniśmy rozważyć holowanie pojazdu. Kiedy sprawdzenie pompy oleju w samochodzie NISSAN X-TRAIL III wykaże jej rozszczelnienie lub zatarcie, konieczna będzie wymiana pompy na nowy element. Na rynku podejmowane są próby regeneracji pomp olejowych, jednak aby zabezpieczyć się przed kolejną możliwą awarią, najlepiej wybrać produkt fabrycznie nowy.