5 produktów
Wybierz auto
SAS3654008
Dla numeru oe: 8200251904
214,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
214,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET8000043
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z uszczelniaczem wału
456,88
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
456,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
FREOP09194
265,97
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
265,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
FAIOP294
451,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
451,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0471OP305
263,29
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
263,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rola pompy oleju w każdym samochodzie z silnikiem spalinowym jest niezwykle istotna. Podzespół ten jest odpowiedzialny za prawidłowe smarowanie silnika podczas jego pracy. W samochodzie RENAULT TWINGO I pompa oleju zasysa olej z miski olejowej i za sprawą wygenerowanego ciśnienia rozprowadza go po całej jednostce. Tzw. film olejowy jest niezbędny do prawidłowej pracy silnika oraz jego długiej żywotności.
Pompa oleju jest odpowiedzialna za zapewnienie stałego przepływu oleju i prawidłowe ciśnienie w silniku. Kiedy przestaje spełniać swoją funkcję, konsekwencje mogą być poważne – w skrajnych wypadkach może dojść nawet do zatarcia się silnika. Na szczęście we współczesnych samochodach takich jak RENAULT TWINGO I o nagłym spadku ciśnienia oleju poinformuje nas czerwona kontrolka na desce rozdzielczej. Kontrolka ostrzegawcza ciśnienia oleju może zaświecić się z różnych przyczyn – nie zawsze winna jest wada pompy oleju. Popularną usterką jest np. uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju, które generuje takie same objawy.
Komunikatu o niewłaściwym ciśnieniu oleju nigdy nie należy ignorować. Najlepiej przerwać jazdę i poddać pojazd szczegółowej diagnostyce w warsztacie naprawczym. Jeżeli po pojawieniu się ostrzeżenia od warsztatu naprawczego dzieli nas duży dystans, powinniśmy rozważyć holowanie pojazdu. Kiedy sprawdzenie pompy oleju w samochodzie RENAULT TWINGO I wykaże jej rozszczelnienie lub zatarcie, konieczna będzie wymiana pompy na nowy element. Na rynku podejmowane są próby regeneracji pomp olejowych, jednak aby zabezpieczyć się przed kolejną możliwą awarią, najlepiej wybrać produkt fabrycznie nowy.