45 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0471BFS156S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040121945
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0471BFS148S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX170166
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP721599
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGAHL6329
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0445420008610
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 051550006432
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AUT130014910
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: AUT130085510
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP720156
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479720155
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGAHL6301
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAHL6345
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: AUT130084410
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: AUT130085010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040122700
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0487130016610
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAHL6316
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGARA4138
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie CITROËN EVASION są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu CITROËN EVASION, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu CITROËN EVASION pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.