36 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0445420021010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0471BFS148S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX170166
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510170126
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510170040
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 051550006438
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAHL6314
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445420018110
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP207333
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040130031
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040115791
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040114868
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445420006610
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AJU85014200
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIBFS84S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGAHL6345
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040128341
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGAHL5356
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0460PI060002
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 042270928341
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie FIAT PUNTO II są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu FIAT PUNTO II, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu FIAT PUNTO II pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.