10 produktów
Wybierz auto
JPG1511400300
Ciężar [kg]: 0.046
Wymagana ilość: 16
Rozwiń więcej danych
23,83
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
23,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL151
Tryb pracy: Mechaniczne
33,31
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
33,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL123
Tryb pracy: Hydrauliczny
34,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
34,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP300080
Wysokość [mm]: 26
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
15,21
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
15,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ETEZM0081
Tryb pracy: Mechaniczne
31,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
31,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGACF1485
Tryb pracy: Mechaniczne
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 35
30,52
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
30,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP300622
Wysokość [mm]: 28.5
Tryb pracy: Mechaniczne
Rozwiń więcej danych
26,17
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
26,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0460PI060003
Średnica [mm]: 28.4
Wysokość [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
32,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
32,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040105611
Grubość [mm]: 28.5
Ciężar [kg]: 0.06
Rozwiń więcej danych
23,48
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
23,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445421000510
Wysokość [mm]: 28.4
Tryb pracy: Mechaniczne
Rozwiń więcej danych
59,35
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
59,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie FORD MONDEO I są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu FORD MONDEO I, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu FORD MONDEO I pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.