10 produktów
Wybierz auto
Nr art: 051550007548
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051550007545
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051550007540
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051550007542
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 051550007541
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051550007544
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051550007543
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 051550007546
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: KOL50007547
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051550007549
Dostawa na środę, 3 lipca
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie NISSAN MICRA IV są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu NISSAN MICRA IV, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu NISSAN MICRA IV pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.