6 produktów
Wybierz auto
FAIBFS181S
Średnica [mm]: 24
Wysokość [mm]: 30
Rozwiń więcej danych
33,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
33,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAHL6362
Tryb pracy: Hydrauliczny
50,18
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
50,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445420008910
Wysokość [mm]: 24
Tryb pracy: Mechaniczne
Rozwiń więcej danych
451,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
451,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
AJU85006100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Masa [g]: 37.9
104,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
104,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
051550007602
Długość [mm]: 26
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
49,85
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
49,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADN16127
Ciężar [kg]: 0.094
Tryb pracy: Mechaniczne
Rozwiń więcej danych
47,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
47,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie NISSAN PRIMERA są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu NISSAN PRIMERA, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu NISSAN PRIMERA pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.