59 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0445420009910
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445420006310
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0471BFS148S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX170166
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0445420008610
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 051550006432
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0487130016610
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAHL7355
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAHL7371
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 051550007544
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAIBFS134S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIBFS206S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIBFS191S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGAHL6342
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAHL7361
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAHL7353
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAHL7364
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAHL7360
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAHL7358
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAHL7367
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie OPEL VIVARO A są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu OPEL VIVARO A, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu OPEL VIVARO A pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.