6 produktów
Wybierz auto
NTYEGRBM016A
Dla numeru oe: 11718517724
1 212,79
zł/szt.
Kraków: śr. 19.02
U ciebie: śr. 19.02
1 212,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE710992000
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
1 556,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
1 556,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE710993000
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
1 468,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
1 468,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV228
1 219,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
1 219,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 436,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
1 436,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MALCE10000P
Długość [mm]: 143
Szerokość [mm]: 65
Rozwiń więcej danych
2 002,99
zł/szt.
Kraków: pt. 21.02
U ciebie: pt. 21.02
2 002,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
BMW 7 F01/F02/F03/F04 wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu BMW 7 F01/F02/F03/F04 są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie BMW 7 F01/F02/F03/F04. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie BMW 7 F01/F02/F03/F04 powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu BMW 7 F01/F02/F03/F04 warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.