6 produktów
Wybierz auto
FASFT60417
Masa [g]: 1800
536,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
536,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT60418
Masa [g]: 820
387,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
387,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczno-pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
221,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
221,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV14SKV196
Ciężar [kg]: 0.82
424,70
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
424,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj koprusu: Obudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
169,87
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
169,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
444,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
444,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
FIAT PUNTO EVO wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu FIAT PUNTO EVO są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie FIAT PUNTO EVO. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie FIAT PUNTO EVO powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu FIAT PUNTO EVO warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.