6 produktów
Wybierz auto
CANCRG74002AS
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Wersja: As
Rozwiń więcej danych
658,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
658,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez uszczelnień
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
Rozwiń więcej danych
629,41
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
629,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYEGRFT007A
702,74
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
702,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV197
Ciężar [kg]: 1.7
670,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
670,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczno-pneumatyczny
Rozwiń więcej danych
221,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
221,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
439,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
439,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
OPEL COMBO wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu OPEL COMBO są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie OPEL COMBO. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie OPEL COMBO powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu OPEL COMBO warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.