9 produktów
Wybierz auto
Producenci
SKV14SKV111
Napięcie [v]: 12
Ciężar [kg]: 1.91
Rozwiń więcej danych
355,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
355,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABA12100015
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
377,79
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
377,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE724809990
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
979,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
979,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
294,68
zł/szt.
Kraków: pt. 10.10
U ciebie: pt. 10.10
294,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ11317714801
512,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
512,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV140
Ciężar [kg]: 2.38
401,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
401,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE709730050
Materiał: Stal szlachetna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
550,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
550,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE711237060
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
962,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
962,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Stal szlachetna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
276,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 09.10
276,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
VW AMAROK wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu VW AMAROK są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie VW AMAROK. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie VW AMAROK powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu VW AMAROK warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.