7 produktów
Wybierz auto
JPG1119904000
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez uszczelnień
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
Rozwiń więcej danych
752,15
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
752,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ11317714801
516,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
516,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV143
Ciężar [kg]: 1.58
431,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
431,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV14SKV140
Ciężar [kg]: 2.38
516,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
516,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABA12100015
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
375,48
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
375,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Stal szlachetna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
276,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
276,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE709730050
Materiał: Stal szlachetna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
513,86
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
513,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
VW CRAFTER wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu VW CRAFTER są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie VW CRAFTER. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie VW CRAFTER powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu VW CRAFTER warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.