Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do AUDI A8 D2

28 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

238,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość podłączonych styków: 3
79,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: aktywny czujnik, Ilość biegunów: 3, Napięcie robocze [V]: 12, Artykuł uzupełn...
67,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: aktywny czujnik, Ilość biegunów: 3
39,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
164,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość połączeń: 3, Napięcie znamionowe: 12
77,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
52,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez cięgna,...
67,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Ciężar [kg]: 0.11, Tryb pracy: elektryczny, Artykuł uzupełniający / informac...
45,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
65,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kształt: wygięty
146,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Ciężar [kg]: 0.11, Tryb pracy: elektryczny, Artykuł uzupełniający / informac...
39,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
88,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 50, Ciężar [kg]: 0.025, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
165,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
170,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Ciężar [kg]: 0.11, Tryb pracy: elektryczny, Artykuł uzupełniający / informac...
50,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
202,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
175,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 22, Ilość połączeń: 3
65,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: aktywny czujnik, Ilość biegunów: 3, Napięcie robocze [V]: 12, Artykuł uzupełn...
162,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie AUDI A8 D2 – funkcja

W samochodzie AUDI A8 D2, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów AUDI A8 D2 z silnikami benzynowymi).

AUDI A8 D2 – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie AUDI A8 D2 czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach AUDI A8 D2 sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie AUDI A8 D2

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach AUDI A8 D2 nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.