3 produkty
Wybierz auto
JPG1111250900
Strona zabudowy: Z lewej
Dla cylindra: 4-6
571,42
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 30.04
571,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ11091323201
408,58
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
408,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1111251000
Strona zabudowy: Z prawej
Dla cylindra: 1-3
566,25
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
566,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach AUDI A8 D2 jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu AUDI A8 D2, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie AUDI A8 D2 to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.