31 produktów
Wybierz auto
0341215870
22,70
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
22,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 14.8
Ciężar [kg]: 0.02
Rozwiń więcej danych
29,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
29,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
051550006301
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
362,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
362,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550006300
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
362,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
362,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0445428015810
502,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
502,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworów
985,18
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
985,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550006303
Strona zabudowy: Strona wylotowa
362,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
362,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
042230932255
Grubość [mm]: 14.8
Ciężar [kg]: 0.02
Rozwiń więcej danych
30,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
30,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGACS1523
Dla cylindra: 42890
416,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
416,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworów
768,11
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
768,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0460CM052123
Dla cylindra: 4, 5, 6
Strona zabudowy: Strona wylotowa
325,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
325,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0460CM052120
Dla cylindra: 4, 5, 6
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
325,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
325,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0460CM052121
Dla cylindra: 1, 2, 3
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
325,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
325,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM703
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Do cylindra silnika: 1-3
545,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
545,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM701
Strona zabudowy: Wlot
Do cylindra silnika: 4-6
556,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
556,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM702
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Do cylindra silnika: 4-6
488,29
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
488,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550006302
Strona zabudowy: Strona wylotowa
362,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
362,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
Rozwiń więcej danych
430,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
430,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM700
Strona zabudowy: Wlot
Do cylindra silnika: 1-3
541,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
541,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
AMC647118
Dla numeru oe: 059109021bq, 059109021p
Strona zabudowy: Strona wylotowa, po stronie kierowcy
Rozwiń więcej danych
843,67
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
843,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów AUDI A8 D2 mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach AUDI A8 D2, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut AUDI A8 D2, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu AUDI A8 D2, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.