🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do CHRYSLER NEON II

9 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Czujnik  pozycja wałka rozrządu ABAKUS 120-05-021
Czujnik  pozycja wałka rozrządu ABAKUS 120-05-021
Ilość czopów: 3
45,29 zł
45,29 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik  pozycja wałka rozrządu NTY ECP-CH-032
Czujnik  pozycja wałka rozrządu NTY ECP-CH-032
Kolor: czarny, Ilość połączeń: 3
42,77 zł
42,77 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik  pozycja wałka rozrządu ERA 550650A
Czujnik  pozycja wałka rozrządu ERA 550650A
Wysokość [mm]: 38, Ilość połączeń: 3
77,74 zł
77,74 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik  pozycja wałka rozrządu MAGNETI MARELLI 064847219010
Czujnik  pozycja wałka rozrządu MAGNETI MARELLI 064847219010
78,17 zł
78,17 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik położenia wałka rozrządu MEAT & DORIA 87622
Czujnik położenia wałka rozrządu MEAT & DORIA 87622
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3
93,17 zł
93,17 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik położenia wałka rozrządu MOBILETRON CS-U014
Czujnik położenia wałka rozrządu MOBILETRON CS-U014
Ilość biegunów: 3
71,77 zł
71,77 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik  pozycja wałka rozrządu ESEN SKV 17SKV493
Czujnik  pozycja wałka rozrządu ESEN SKV 17SKV493
57,76 zł
57,76 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik  pozycja wałka rozrządu FEBI BILSTEIN 108161
Czujnik  pozycja wałka rozrządu FEBI BILSTEIN 108161
Ciężar [kg]: 0.052, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
95,66 zł
95,66 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik położenia wałka rozrządu NGK 81563
Czujnik położenia wałka rozrządu NGK 81563
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu, Kształ...
119,67 zł
119,67 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CHRYSLER

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie CHRYSLER NEON II – funkcja

W samochodzie CHRYSLER NEON II, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów CHRYSLER NEON II z silnikami benzynowymi).

CHRYSLER NEON II – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie CHRYSLER NEON II czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach CHRYSLER NEON II sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie CHRYSLER NEON II

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach CHRYSLER NEON II nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.