4 produkty
Wybierz auto
NTYECPNS010
48,94
zł/szt.
Kraków: pon. 20.01
U ciebie: pon. 20.01
48,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
94,88
zł/szt.
Kraków: pon. 20.01
U ciebie: pon. 20.01
94,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
79,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 17.01
79,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PU013122651
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
111,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 17.01
111,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie INFINITI Q50, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów INFINITI Q50 z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie INFINITI Q50 czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach INFINITI Q50 sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach INFINITI Q50 nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.