13 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040140772
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT75526
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX240248
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ABA12005048
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV17SKV229
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT75505
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550292A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046379350
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BLUADJ137223
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TRI886524103
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BRE60097
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 05261953476
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03540281002634
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W samochodzie IVECO DAILY III, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów IVECO DAILY III z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie IVECO DAILY III czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach IVECO DAILY III sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach IVECO DAILY III nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.