Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do KIA OPIRUS

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Czujnik położenia wałka rozrządu DELPHI SS11303

Darmowa dostawa od 49 zł

Czujnik położenia wałka rozrządu DELPHI SS11303

DELSS11303

71,66

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

71,66

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik położenia wałka rozrządu BREMI 60073

Darmowa dostawa od 49 zł

Czujnik położenia wałka rozrządu BREMI 60073

BRE60073

Napięcie [v]: 12

Kolor: Czarny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

86,59

zł/szt.

Kraków: pt. 13.06

U ciebie: pt. 13.06

86,59

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik  pozycja wałka rozrządu KAMOKA 108043

Darmowa dostawa od 49 zł

Czujnik pozycja wałka rozrządu KAMOKA 108043

KAM108043

Wysokość [mm]: 28

Ilość połączeń: 3

47,62

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

47,62

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik  pozycja wałka rozrządu KAVO PARTS ECA-3011

Darmowa dostawa od 49 zł

Czujnik pozycja wałka rozrządu KAVO PARTS ECA-3011

KAVECA3011

Ilość biegunów: 3

71,51

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

71,51

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik położenia wałka rozrządu MEAT & DORIA 871012

Dla numeru oe: 39318 3c100

Rezystancja [ohm]: 650

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

103,11

zł/szt.

Kraków: śr. 11.06

U ciebie: śr. 11.06

103,11

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik  pozycja wałka rozrządu ERA 550519A

Darmowa dostawa od 49 zł

Czujnik pozycja wałka rozrządu ERA 550519A

ERR550519A

Wysokość [mm]: 28

Ilość połączeń: 3

47,04

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

47,04

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czujnik  pozycja wałka rozrządu ERA 550521A

Darmowa dostawa od 49 zł

Czujnik pozycja wałka rozrządu ERA 550521A

ERR550521A

Wysokość [mm]: 28

Ilość połączeń: 3

65,90

zł/szt.

Kraków: wt. 10.06

U ciebie: wt. 10.06

65,90

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do KIA OPIRUS

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie KIA OPIRUS – funkcja

W samochodzie KIA OPIRUS, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów KIA OPIRUS z silnikami benzynowymi).

KIA OPIRUS – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie KIA OPIRUS czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach KIA OPIRUS sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie KIA OPIRUS

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach KIA OPIRUS nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.