149 produktów
Wybierz auto
39,85
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
39,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość połączeń: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 28.2
Rozwiń więcej danych
100,14
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
100,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
93,37
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
93,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
56,63
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
56,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
94,94
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
94,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
73,18
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
73,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
71,16
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
71,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
35,69
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
35,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość czopów: 3
27,06
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
27,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.03
124,38
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
124,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.03
Zdjęcie producenta: 1
53,12
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
53,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość podłączonych styków: 3
80,10
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
80,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Aktywny czujnik
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
55,28
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
55,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
93,46
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
93,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
72,61
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
72,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 28.2
106,11
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
106,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość przewodu [mm]: 175
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
92,04
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
92,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 39350-37110
Długość całkowita [mm]: 170
Rozwiń więcej danych
103,64
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
103,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kształt: Prosty
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
119,46
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
119,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 39318 3c100
Rezystancja [ohm]: 650
Rozwiń więcej danych
104,11
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
104,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie KIA, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów KIA z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie KIA czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach KIA sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach KIA nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.