52 produktów
Wybierz auto
Ciężar [kg]: 0.03
130,69
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
130,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PU009168081
Ilość połączeń: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 28.2
Rozwiń więcej danych
99,18
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
99,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953573
99,76
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
99,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT75503
Wysokość [mm]: 28
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Rozwiń więcej danych
45,01
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
45,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wersja: 1
87,08
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
87,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
44,24
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
44,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO75E0516OYO
Ilość połączeń: 3
75,99
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
75,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
63,47
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
63,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
84,09
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
84,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550520A
Wysokość [mm]: 28
Ilość połączeń: 3
36,20
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
36,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPHY001
28,07
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
28,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPKA005
33,48
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
33,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550573A
Ilość połączeń: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 24
83,00
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
83,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
84,87
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
84,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.03
110,26
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
110,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005050
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Liczba styków diagnostycznych (pinów): 3
31,65
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
31,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
103,59
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
103,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403886543102
Ilość biegunów: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 28.2
75,23
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
75,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
63,08
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
63,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
83,59
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
83,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie KIA PROCEED, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów KIA PROCEED z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie KIA PROCEED czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach KIA PROCEED sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach KIA PROCEED nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.