49 produktów
Wybierz auto
39,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
39,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
73,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
73,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
73,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
73,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PU009168081
Ilość połączeń: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 28.2
Rozwiń więcej danych
102,34
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
102,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E0523JPN
31,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
31,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
73,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
73,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
72,40
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
72,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005050
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Liczba styków diagnostycznych (pinów): 3
31,65
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
31,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.03
71,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
71,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
73,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
73,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
43,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
43,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość czujnika pomiarowego [mm]: 28.2
109,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
109,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005052
Długość przewodu [mm]: 240
Liczba styków diagnostycznych (pinów): 3
62,24
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
62,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E0349JPN
Ilość połączeń: 3
69,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
69,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO75E0517OYO
86,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
86,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.026
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
100,01
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
100,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953556
Wersja: 1
91,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
91,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
51,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
51,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
82,11
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
82,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI885543116
Ilość biegunów: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 28.2
105,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
105,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie KIA RIO, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów KIA RIO z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie KIA RIO czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach KIA RIO sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach KIA RIO nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.